آموزش, آموزش جانبی

فواید نگهداری کاکتوس ها و ساکولنت ها

فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت 2

پیش از این در مورد برخی از فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت صحبت کردیم ، در این مقاله میخواهیم در رابطه با سایر فواید نگهداری کاکتوس ها و ساکولنت ها در منزل با شما صحبت کنیم.
تقریبا برای همه انسان ها این موضوع پیش آمده است که در زمان بی حالی علاقه به رفتن به طبیعت دارند و با قدم زدن در طبیعت یا مکان هایی که دارای فضای سبز است حال بهتری پیدا میکنند. دلیل این اتفاق این است که انسان ها جزوی از طبیعت هستند و زمانی که با طبیعت ارتباط بیشتری برقرار کنند احساس امنیت و آرامش بیشتری دارند و از تمام فشار ها و استرس ها فاصله میگیرند.

با توجه به اینکه با گذر زمان زندگی آپارتمان نشینی بیشتر میشود و تقریبا بالای 90 درصد منازل آپارتمانی هستند و مثل 10 یا 15 سال پیش در داخل منازل حیاطی برای کاشتن درخت و گل وجود ندارد،ارتباط بین انسان ها و طبیعت کاهش پیدا کرده و این موضوع در دراز مدت می تواند اثرات منفی خیلی زیادی در روحیات انسان ها بگذارد.

اجازه بدهید با یک مثال به شما توضیح دهم:
تا حالا از خودتان پرسیده اید که چرا وقتی 2 یا 3 روز تعطیلی در داخل تقویم وجود دارد، سیر زیادی از جمعیت شهر تهران با آگاهی از اینکه چندین ساعت ترافیک در راه دارند به سوی شمال کشور حرکت میکنند؟ جواب مشخص است،مردم تهران میدانند که رفتن به طبیعت میتواند فشار و استرس زندگی آن ها را از بین ببرد و آرامش عمیقی برای آن ها به همراه داشته باشد. همه انسان ها به صورت نا خودآگاه این حس را به طبیعت دارند که طبیعت میتواند حال آن ها را بهتر کند و از هر فرصتی برای رسیدن به این حال خوب استفاده میکنند.

قطعا همه کسانی که حاضرند صدها کیلومتر مسیر را طی کنند تا به طبیعت برسند و از آن لذت ببرند،میتوانند با نگهداری گل و گیاه در منزل و ساختن یک طبیعت کوچک در منزل برای همیشه حال خودشان را خوب کنند.

در این مقاله می خواهیم به تعدادی از فواید نگهداری کاکتوس ها و ساکولنت ها اشاره کنیم تا بدانید که اگر از کاکتوس و ساکولنت نگهداری نمیکنید،فرصت بزرگی را از دست می دهید.

فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت:

1- صدای محیط را میگیرد:

کاکتوس ها دارای خاصیت جذب صدا در محیط هستند و میتوانند نویز و سر و صدای محیط را بگیرند. این خاصیت میتواند صدا های اضافی در محیط کار که باعث حواس پرتی و عدم تمرکز میشود را جذب کند.

: VOCs 2- جذب

(وی او سی اس) مواد شیمیایی هستند که توسط بسیاری از محصولات مصنوعی که به صورت روزمره در زندگی ما استفاده میشوند،تولید میشود. این محصولات میتوانند رنگ پلاستیک،نایلون و هر اشیاء دیگری باشند که میتوانند باعث بیماری هایی از قبیل سرطان باشند. کاکتوس ها دارای خاصیت این مواد شیمیایی هستند ک در هوا پخش میشوند.

فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت

3- کاهش استرس و اضطراب یکی از مهمترین فواید نگهداری کاکتوس ها :

طبق تحقیقاتی که دانشمندان هلندی بر روی کاکتوس ها انجام داده اند، نگاه کردن به کاکتوس هایی که در حال رشد هستند میتواند به کاهش استرس کمک کند. یک مطالع در سال 2010 نشان داده که نگهداری از کاکتوس ها و ساکولنت ها میتواند اضطراب،افسردگی،عصبانیت و خستگی را تا 30 درصد کاهش دهد. به طور کلی نگهداری از کاکتوس ها و ساکولنت ها می تواند زندگی با آرامش بیشتری را به شما هدیه بدهد.

4- خواص درمانی:

برخی از گونه های کاکتوس ها دارای خواص درمانی هستند که امروزه از آن ها در ساخت دارو های پزشکی استفاده میشود. آگاو ها دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی هستند و از خانواده آلوئه ورا برای درمان بیماری های پوستی استفاده میشود.

5- کیفیت هوا را بهبود میبخشد:

کاکتوس ها و ساکولنت ها دی اکسید کربن محیط را جذب میکنند و اکسیژن تازه به محیط وارد میکنند . شما با نگهداری کاکتوس ها و ساکولنت ها میتوانید به صورت پیوسته هوای محیطی که در آن زندگی میکنید را تازه کنید و از اکسیژن کافی در محیط خود بهره ببرید.

فواید نگهداری کاکتوس ها و ساکولنت ها به مراتب بیشتر از آن چیزی است که بتوان همه آن را در یک مقاله مطرح کرد ولی ما در این مقاله به پنج مورد اصلی آن اشاره کردیم.

علاوه بر این موارد کاکتوس ها و ساکولنت ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و تا الان بیش از 2000 نوع کاکتوس و ساکولنت کشف شده است. به همین دلیل کسانی که بخواهند با کاکتوس ها و ساکولنت ها یک طبیعت کوچکی را برای خود بسازند،میتوانند مطابق با محیط خود و انتخاب کاکتوس و ساکولنت های مناسب یک دکوراسیون زیبایی را ایجاد کنند.

 

ممنون از اینکه برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید.
پیروز و موفق باشید
منبع: مجموعه شهریارکاکتی
کپی با ذکر منبع مجاز میباشد