گیاهان آپارتمانی

آشنایی با بهترین گیاهان آویز آپارتمانی

آشنایی با بهترین گیاهان آویز آپارتمانی

اگر دنبال بهترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی برای خانه خود هستید ما گیاهان آویزان را به شما معرفی می‌کنیم. گیاهان آپارتمانی آویزان یک راه شگفت انگیز و آسان برای زنده کردن خانه شما هستند و در عین حال خانه تان را زیبا وعالی جلوه می‌دهند. در این مقاله تعدادی از پرطرفدارترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی آویز را معرفی می‌کنیم.

می‌توان گفت انتخاب بهترین گیاهان آویز آپارتمانی برای شما یک راه خوب برای کمک به افزایش جذابیت بصری به اتاق شما و بزرگ جلوه دادن فضای‌ منزل شما است. شهریارکاکتی یکی از مراکز عرضه گل و گیاه آپارتمانی برخی از بهترین این گیاهان را در زیر گردآوری کرده است تا با نام آن‌ها بهتر آشنا شوید:

گیاهان آپارتمانی آویز

گیاهانی که بتوانید آن‌ها را از یک گلدان آویزان کنید، عبارتند از:

بهترین گیاهان آویز آپارتمانی

گیاه پتوس آویزان

پتوس یکی از انواع گیاهان آپارتمانی است که به شکل آویزان نگهداری می‌شود. این گیاه بسیار پرطرفدار است که مراقبت و نگهداری از آن بسیار آسان می‌باشد. در واقع گیاهان پتوس برخی از کلاسیک ترین گیاهان آویزان هستند که درخانه‌ها، تالارها یا مهدکودک‌ها می‌توانید آن‌ها را ببینید.

انواع پتوس آویزان:

  • پتوس طلایی با رنگ سبز و زرد که گاهی اوقات نشانه‌هایی از رنگ سفید در آن دیده می‌شود.
  • پوتوس مرمرکه رنگ سفید و سبز دارد.
  • پوتوس زمرد یا یشم که به رنگ سبز یکدست است.
  • نئون پوتوس، یک رنگ سبز نئونی یکدست دارد.
  • پوتوس سبز جهانی، گونه ای که در چند سال اخیر منتشر شده است.
  • مرنگ لیمو پوتوس، نوعی که حتی جدیدتر از سبز جهانی است اما شباهت زیادی به آن دارد.
  • مانجولا پوتوس، شباهت زیادی به ملکه مرمر دارد، اما دارای برگ‌های پهن‌تر و قلبی‌شکل است.
  • پتوس مروارید و یشم، گونه‌ای با برگ‌های کوچک‌تر و رنگ‌های لکه‌دارهستند.
  • پوتوس ملکه برفی، نوعی که رنگ سفید آن حتی بیشتر از ملکه مرمر است.

هویا کارنوزا

گیاهان هویا کارنوزا

گیاهان هویا کارنوزا، که بیشتر به عنوان گیاهان مومی شناخته می‌شوند، برای چندین دهه یکی از اصلی ترین گیاهان آپارتمانی آویز بوده اند. برگها و انگورهای ضخیم و مومی شکل این گل، بالا و پایین می‌روند و ظاهری کامل و دوست داشتنی ایجاد می‌کنند.

بهترین گیاهان آویز آپارتمانی

کاکتوس Ric Rac

کاکتوس Ric Rac از خانواده گیاهان آویز است. این گل در شرایط مطلوب خیلی سریع رشد می‌کند. کاکتوس ریک راک بعد از رشد، در شب گل‌های زیبایی تولید می‌کند.

ساکولنت غوره ای یا رشته مرواریدی

ساکولنت غوره ایدارای شگفت انگیزترین برگ‌های گرد مرواریدی شکل است که به شکل نخودی روی ساقه‌های خوش آب و رنگ می‌رویند. سکولنت آویز یک گیاه سالم مملو از مرواریدهای زرق و برق دار است که می‌توانند چندین فوت رشد کنند. تکثیر این گیاه فوق العاده آسان بوده و برای آن یک امتیاز محسوب می‌شود. این نوع از ساکولنت را می‌توان در گلدان عادی نگهداری کرد.

بهترین گیاهان آویز آپارتمانی

گیاهان ساکولنت دم Burro

دم بارو یکی دیگر از ساکولنت‌های دنباله دار زرق و برق دار است. برگ‌های درشت آن به سمت پایین ساقه‌های شاداب ضخیم می‌رویند.‌ برگ‌ها ی ساکولنت بارو شکننده هستند. این گیاه اپارتمانی آویزان‌ بسیار فشرده است و از این جهت به نور زیادی نیاز دارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم‌ یک پنجره آفتابگیر برای این گیاه جذاب در نظر داشته باشید.

ترادسکانتیا زبرینا

نام دیگر این گیاه آویز آپارتمانی زیبا یهودی سرگردان نیز است. بومی جنوب مکزیک و گواتمالا می‌باشد. برگ‌های خاص‌ زیبا آن را از دیگر گیاهان متمایز می‌کند. رنگ برگ‌های زبرینا بین سبز و بنفش است که با خطوط نقره ای تزیین شده و جذابیت بسیار زیادی به این برگ‌های قایقی شکل کوچک بخشیده است.

فیلودندرون برگ قلب (philodendron hederaceum)

فیلودندرون برگ قلب اغلب با گیاه پوتوس اشتباه گرفته می‌شود. از این رو که آنها شکل، اندازه و برگ‌های مشابهی دارند. فیلودندرون و پوتوس نیازهای مراقبتی مشابهی دارند و مراقبت از هر دو بسیار آسان است. یکی از گونه‌های پرطرفدار این گیاه آپارتمانی آویز، فیلودندرون برزیل است که دارای رنگ‌های سبز و زرد درخشان است. به طوری که برگها کاملاً خودنمایی کرده‌ و براق هستند.

انواع فیلودندرون:

  • فیلودندرون با برگ قلب شکل تمام سبز، گونه ای کلاسیک و جاودانه فیلودندرون برزیل، واریته دوست داشتنی
  • نوار نقره ای فیلودندرون، شبیه به فیلودندرون برزیل اما با رنگ‌های کرم بیشتر
  • فیلودندرون میکانس، با نام مستعار “فیلودندرون برگ مخملی”
  • فیلودندرون برگ قلب لیمو که مانند نوع تمام سبز آن است.

کاکتوس برگ سرخس

کاکتوس برگ سرخس با نام مستعار selenicereus chrysocardium یک کاکتوس جنگلی اپی فیتی از مکزیک است. “برگ”های آن در واقع ساقه‌های بلند و ضخیم با دندان‌های درشت هستند. از زیباترین گیاهان آپارتمانی آویز است که مراقبت بسیار آسانی دارد.

گیاه دنباله دار رشته قلب

رشته قلب یکی دیگر از گیاهان مد روز است که اخیراً تقاضای زیادی داشته است. شیک بوده و برگ‌های آن نسبتا فشرده هستند، همچنین ساقه‌های ظریف آن می‌توانند تا چندین فوت بلند شوند. در واقع ساقه‌های این گل به طور فوق العاده بلند می‌شوند و گل‌های لوله ای شکل بسیار خنکی تولید می‌کنند.

کاکتوس ارکیده مجعد

کاکتوس ارکیده مجعد از خیره کننده ترین گل‌های آپارتمانی آویزان است. نگهداری راحتی دارد به این شکل که هر چند وقت یکبار کمی آب می‌خواهد.‌ ساقه‌های فرفری بلند آن مانند علف‌های هرز رشد می‌کنند.

گیاه هویا لایناریس

هویا لایناریس یکی دیگر از انواع گیاهان آپارتمانی آویزان است که مانند یک علف هرز رشد می‌کند. رشد هویا به اندازه ی زیاد است که می‌تواند به عنوان پرده عمل کند.

مهتاب Scindapsus treubii

مهتاب Scindapsus treubii یک گیاه دنباله‌دار خیره کننده با درخشندگی نقره‌ای است که به راحتی در گلخانه‌ها پیدا می‌شود. برگ‌های سبز تیره و زیبای این گیاه جذابیت خاصی به آن می‌دهند.

پوتوس ساتن نقره ای

همان طور که پیداست این نام گذاری به این دلیل است که برگ‌ها، رنگ‌ نقره‌ای بسیار درخشانی دارند. اویزان شدن برگ‌های زیبای این گل جذابیت خاصی به آپارتمان شما می‌دهد.

گیاه ملکه شب

یک کاکتوس استوایی دیگر با نگهداری بسیار آسان که در طول سال به خوبی رشد می‌کند. این گیاه‌ آپارتمانی آویزان‌ فقط در شب شکوفا می‌شود. جوانه‌های سفید آن در حوالی غروب خورشید تشکیل شده و گل‌ها معمولاً تا ساعت 10 شب باز می‌شوند. آنها با طلوع خورشید روز بعد شروع به بسته شدن می‌کنند.

مارانتا “گیاهان دعا”

اغلب گیاهان دعا را می‌بینید که در سبدهای آویزان فروخته می‌شوند. اینها گیاهان عالی برای رشد در نور متوسط و کم ​​هستند. مارانتا به عنوان یکی از بهترین گیاهان آویزان انواع مختلفی دارد از جمله:

  • گیاه دعای مارانتا لیمو لیمو
  • گیاه دعای خط لیمو زیبا

گیاهان عنکبوتی

گیاهان عنکبوتی یکی از اصلی ترین گیاهان آپارتمانی آویز هستند. برگ‌های مجعد بلند آن‌ها در سبدهای آویزان عالی به نظر می‌رسند، اما آنچه به این گیاه جلوه واقعی می‌دهد، ساقه‌ها و بچه‌ها هستند. گیاهان عنکبوتی ساقه‌های بلندی دارند که در انتهای آن گیاهان بچه عنکبوت دیده می‌شوند.

سینگونیوم پودوفیلوم

نام دیگر این گیاه آپارتمانی آویزان سرنیزه ای است. مقاومت بالایی دارد. شکل برگ‌های آن خاص و پیکان مانند است. مراقبت از آن بسیار راحت می‌باشد. یکی از دلایل پرطرفدار بودن این گیاه، خاصیت تصفیه کننده هوایی است که دارد.

پاپیتال

یکی از محبوب ترین گیاهان آویز آپارتمانی است که برگ‌های سبزی دارد و به راحتی بالا می‌رود. نگهداری از آن آسان است و زیبایی آن در گلدان‌های آویز دو چندان می‌شود.

سرخش شاخ گوزنی

سرخس شاخ گوزنی

نام دیگر این گیاه پلاتیسریوم است. قابلیت نصب بر روی دیوار مانند یک تابلو را دارد. برگ‌های سرخس شاخ گوزنی دو شکل هستند. یک نوع آن سربالا بوده و دیگری قلبی شکل و آویزان هستند. به همین دلیل جلوله بسیار زیبایی در گلدان آویزان دارند.

برگ بیدی

برگ بیدی در دو رنگ سبز و بنفش دیده می‌شود. کاربرد زیادی در آپارتمان‌ها و فضاهای باز دارد. نگهداری بسیار راحتی دارد. آبدهی آن دو هفته یکبار است و تاثیر زیادی بر بهبود کیفیت هوا دارد.

پپرومیا ( گیاه آویز ابلق)

از مقاوم ترین و در عین حال زیباترین گیاهان آپارتمانی آویز است. رشد سریعی دارد. هوا را به خوبی تصفیه می‌کند.

  • انواع پپرومیا
  • پپرومیا ابلق
  • پپرومیا ورتیکیلاتا
  • پپرومیا متالیکا

در آخر

انواع مختلفی از گیاهان آپارتمانی آویز وجود دارد که با آن‌ها بتوانید فضای خانه یا محل کار خود را تزئین کنید. در اینجا تلاش کردیم برخی از بهترین و زیباترین گیاهان آویز برای تزئین خانه را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر می‌خواهید گیاهان آپارتمانی شما زیباتر باشند و رشد آنها بهتر شود، استفاده از خاک و کود مناسب برای آنها ضرورت دارد. برای تهیه این مواد بهتر است از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید