سانسوریا, گیاهان آپارتمانی

سانسوریا چه فصلی پاجوش می‌زنه؟

سانسوریا چه فصلی پاجوش می‌زنه؟

سانسوریا گونه‌ای از گیاهان بدون گل و از خانواده مارچوبه است که به آن گیاه مار نیز گفته می‌شود. بر اساس داده‎‌های فیزیولوژیکی این گیاه عمدتاً بومی مناطق گرمسیری آفریقا است. سانسوریا دارای برگ‎‌های مقاوم در برابر آب بوده که گاهی در ساخت طناب و بند کمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برخی از گونه‎‌های سانسوریا به دلیل شاخ و برگ‎‌های جذابشان به عنوان گیاهان زینتی معرفی شده و در طراحی داخلی منازل و دفتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حتما تاکنون متوجه یک ساقه کوچک با گل‎‌هایی شده اید که کنار گیاه سانسوریا رشد می‌کنند؟ این ساقه‎‌ها بسیار زیبا بوده و به آرامی شکوفا می‌شوند. در واقع در برخی از روزهای سال ممکن است گیاه خود را در حال شکوفایی ببینید. به طوری که ابتدا شاهد رشد یک ساقه خواهید بود.

این ساقه می‌تواند تا 91 سانتیمتر قد کشیده و از قسمت نوک، برگ‌های سانسویریا شما بلندتر شود. به طور کلی، گیاه سانسوریا  زمانی پاجوش می‌زند که تحت فشار خفیف، نادیده شدن و استرس زا باشد.

سانسوریا چطور پاجوش می‌زند؟

فروشگاه اینترنتی شهریارکاکتی که در زمینه فروش انواع گیاهان آپارتمانی از جمله سانسوریا فعالیت‎‌ می‌کند، در این زمینه معتقد است عوامل متعددی در پاجوش زدن این گیاه تاثیر دارد. این فروشگاه تمام گل و گیاهان آپارتمانی را با شرایط نگهداری در محیط خانه پرورش‎‌ می‌دهد و به همین علت با تمامی نکاتی که باید برای پاجوش زدن سانسوریا مدنظر داشته باشید، آشناست.

عوامل زیر می‌توانند پاجوش زدن در این گیاه را تحریک کنند:

نور خورشید

نور روشن و غیر مستقیم به  پاجوش زدن گیاه سانسوریا کمک می‌کند. تا حد امکان از قرار دادن گیاه در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. زیرا این امر می‌تواند برای رشد گیاه مضر باشد. اگر گیاه را در داخل خانه پرورش می‌دهید، بهتر است آن را نزدیک پنجره یا گوشه اتاق خود قرار دهید. این گیاه برای پاجوش زدن به 6 ساعت نور مستقیم نیاز دارد.

آب مورد نیاز سانسوریا

سانسوریا نیز مانند برخی از انواع گیاهان آپارتمانی جز گیاهان آبدار هستند که آب را در برگ‎‌های خود ذخیره می‌کنند و برای رشد به مقدار کمی آب نیاز دارند. آبیاری منظم می‌تواند باعث پوسیدگی گیاه شود. فقط هفته ای یک بار و در فصل زمستان کمتر آبیاری کنید. قبل از آبیاری مجدد، اجازه دهید خاک در این بین کاملا خشک شود.

فصل پاجوش زدن سانسوریا
همچنین، از آنجایی که فصل رشد و پاجوش زدن آنها بهار و پاییز است، ممکن است لازم باشد گیاه در فصل را در بهار و پاییز بیشتر آبیاری کنید. اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می‌کنید، باید گیاه خود را در فضای باز بکارید زیرا بارندگی فراوانی دریافت می‌کند.
اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی زهکشی شده است تا ریشه‎‌ها غرقاب نشوند.

حتما بخوانید: نحوه جابجایی گلدان سانسوریا و نکاتی که باید بدانید

درجه حرارت محیط برای گلدان

سانسوریا چه فصلی پاجوش می زنه؟ ممکن است بلافاصله بعد از خرید سانسوریا گلدان شما پاجوش نزند و ماه‌ها طول بکشد. به طور کلی این گیاه آپارتمانی ا به خوبی با آب و هوای گرمسیری سازگار است. آنها برای رشد به دمای متوسط ​​نیاز دارند، بنابراین از قرار دادن گیاهان در نزدیکی کولر یا دریچه گرمایش خودداری کنید.همچنین، گیاهان را در زمستان به داخل خانه منتقل کنید زیرا دمای انجماد می‌تواند به گیاهان آسیب برساند و منجر به مرگ آنها شود.گیاه را تا بهار در داخل خانه بگذارید و آن را زیر نور غیر مستقیم قرار دهید. دمای بین 55 تا 85 درجه سانتیگراد برای گیاهان مار مناسب است.

به طور گسترده اعتقاد بر این است که گیاهان سانسوریا زمانی شکوفا می‌شوند که کمی تحت استرس باشند. استرس به این معنی است که توجه کامل به آنها نمی شود، در معرض شدت نور زیاد قرار می‌گیرند و کمتر آبیاری می‌شوند. با گذشت زمان، گیاهان به سرعت گسترش می‌یابند و به ریشه متصل می‌شوند و به جوانه‌های جدید اجازه رشد می‌دهند.
تکثیر شروع می‌شود و باعث گلدهی می‌شود، اما این عوامل برای گلدهی و پاجوش زدن سانسوریا کافی نیست. زیرا عوامل دیگری مانند خاک، مکان و خاک بر پاجوش زدن آن تأثیر می‌گذارد.


از سوی دیگر، وضعیت گلدان روی  پاجوش زدن گل تأثیر می‌گذارد. بنابراین، مطمئن شوید که گیاه سانسوریا را در گلدانی با زهکشی خوب، ترجیحاً گلدان سفالی که از تبخیر پشتیبانی می‌کند، پرورش دهید.

خاک مناسب سانسوریا برای پاجوش

یک خاک سبک و با زهکشی خوب برای رشد گیاهان سانسوریا مناسب است، اما می‌توانید از مخلوط گلدانی یا محیط مبتنی بر خاک DIY استفاده کنید. در حالی که گیاهان مار برای رشد به مواد مغذی زیادی نیاز ندارند، افزودن کمپوست یا کود به خاک گلدهی و پاجوش زدن را تسریع می‌کند.اطمینان حاصل کنید که از کود اضافی استفاده نکنید زیرا می‌تواند بر گیاه تأثیر منفی بگذارد و منجر به مرگ شود.
از آنجایی که سانسوریا برای رشد مناسب و پاجوش زدن به کوددهی نیاز دارد می‌توانید آن را از فروشگاه‎‌ شهریارکاکتی خریداری کنید و از رشد و جوانه زدن آن لذت ببرید.

سن سانسوریا برای پاجوش زدن

سن مشخصی برای شروع پاجوش گیاه سانسوریا وجود ندارد. به طور کلی، گیاهان جدید و جوان به ندرت گل می‌دهند، اما گیاهان قدیمی در شرایط مناسب شانس بیشتری برای شکوفه دادن دارند.
به غیر از این، برخی از گیاهان در فصل اول حتی پس از قرار گرفتن در معرض آب و هوا یا شرایط مساعد، شکوفا نخواهند شد. اگر به دنبال پرورش یک گیاه مار هستید، باید یک گیاه بالغ را انتخاب کنید.

فصل پاجوش زدن سانسوریا

آیا سانسوریا سمی است؟

گیاه سانسوریا هنگام بلع سمی است و باعث تهوع و استفراغ می‌شوند. گیاه مار حاوی ساپونین است که برای تولید حشره کش‎‌ها و قارچ کش‎‌ها استفاده می‌شود.

این مواد شیمیایی برای انسان خطرناک هستند و آنها را مستعد ابتلا به آلرژی می‌کند. علاوه بر این، نوزادان و حیوانات خانگی باید از بازی با گیاه، به ویژه گل‎‌ها، ساقه‎‌های بلند و برگ‎‌ها خودداری کنند.

حتما بخوانید:  دلیل لوله شدن برگ سانسوریا چیست و چطور آن را درمان کنیم؟

حرف آخر در مورد فصل پاجوش زدن سانسوریا

در اینجا تلاش کردیم پاسخ سوال سانسوریا چه فصلی پاجوش می زنه را بدهیم.  اگر شما جزو افرادی هستید که به گل و گیاه آپارتمانی از جمله سانسوریا علاقه دارید و پاجوش زدن آن حس بسیار خوبی را به شما القا می‌کند باید به نکاتی که برای مراقبت از این گیاه لازم است، دقت داشته باشید. همچنین کود و خاک مخصوص این گیاه را تهیه کرده و با توجه به توصیه فروشنده آن را برای سانسوریا استفاده کنید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید