گیاهان آپارتمانی

آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی غول پیکر

آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی غول پیکر

گیاهان آپارتمانی زیبا می‌توانند کوچکترین خانه‌ها حتی آن‌هایی که شبیه به  جعبه کفش هستند را به یک بهشت ​​سرسبز و آرامبخش تبدیل کنند. گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند برخی به نور کم و برخی نیازمند نور زیادند. همچنین برخی به آب دهی فراوان و بغضی دیگر به آب کم احتیاج دارند.

در کنار این موارد گیاهان آپارتمانی از لحاظ سایز نیز با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از گیاهان ابعاد کوچکی دارشته و فضای کمی از منزل یا دفتر کار شما را اشغال نموده در حالی که بعضی دیگر غول پیکر هستند و نیازبه فضای زیادی دارند.

البته از آنجایی که گیاهان آپارتمانی غول پیکر نیازمند صرف هزینه زیادی هستند می‌توانید نمونه کوچکی را تهیه نموده و با مواظبت از آن‌ها، کمک کنید در داخل خانه رشد کنند. برخی از این گیاهان آپارتمانی در شهریارکاکتی نیز عرضه می‌شوند که از جمله باید به سانسوریا اشاره کنیم.

گیاهان آپارتمانی غول پیکر

ما در این مقاله انوع گیاهان آپارتمانی بزرگ و غول پیکر را معرفی می‌کنیم.

پرنده بهشتی

یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی غول پیکر است که به داخل منزل شما حالت جنگلی می‌دهد. ارتفاع این گل حدود شش فوت بوده و برگ‌های آن به طور طبیعی با بالغ شدن تقسیم می‌شوند. گیاه پرنده بهشتی دارای شاخ و برگ‌های بزرگی شبیه به گیاه موز است. اگر نقطه ای در اتاق خود دارید که روزانه حداقل 4 تا 5 ساعت نور خورشید دریافت می‌کند، می‌توانید این گیاه را در داخل خانه با موفقیت پرورش دهید. پرنده بهشتی 1.5 تا 2.5 متر رشد می‌کند. همچنین این گیاه به نور آفتاب و رطوبت بالا نیاز دارد.

پرنده بهشتی

کاج جزیره نورفولک

کاج جزیره نورفلک نیز یکی از انواع گیاهان آپارتمانی غول پیکر است که تا حدودی به درختان کریسمس شباهت دارد. به طوری که گاهی اوقات به جای آنها استفاده می‌شود. این گیاه گرمسیری برگ‌های سوزنی بسیار نرم  و ظریف دارد. اندازه آن بین 1.5 تا 2.5 متر است.

برای رشد بهترگیاه را در نزدیکی پنجره ای قرار دهید که مقداری نور خورشید و نور غیرمستقیم روشن روز را دریافت می‌کند تا با موفقیت رشد کند.

فیکوس لیراتا

فیدل لیراتا یک گیاه داخلی عالی برای اتاق‌ها و دفاتر است. با داشتن برگ‌های سبز روشن و بزرگ با شاخ و برگ‌های باریک، مومی شکل و تیره، ظاهری کاملا جسورانه ایجاد می‌کند و به خوبی با محیط اطراف سازگار می‌شود. اندازه این گیاه بین 1.5 متر است. شما می‌توانید انواع فیکوس را از فروشگاه شهریارکاکتی خریداری کنید.

فیکوس لیراتا

Ficus elastica

این گیاهی است که باید برای اتاق نشیمن خود داشته باشید. شاخ و برگ سبز، براق، بزرگ و بیضی شکل دارد. بهترین بخش گیاه الاستیک ماهیت رشد عمودی آن است. به طوریکه ارتفاع آن به 1.5 تا 2.5 متر می‌رسد.

انجیر آفریقایی

این گیاه بومی آفریقا، برگ‌های گرد و شاخ و برگ‌های سبز درخشان دارد. همچنین در تمیز کردن هوای داخل خانه بسیار قوی است و به حفظ سطح رطوبت در خانه‌ها کمک می‌کند. با نگهداری و مراقبت مناسب، به رشد خوبی  بین 1.6 تا 2 متر خواهد داد.

سانسوریا

یکی دیگر از گیاهان تقریبا غول پیکر برای خانه‌ها سانسوریاست که فقط برگ آن به صورت عمودی رشد می‌کند. در شرایطی که رطوبت، خاک و گلدان انواع سانسوریا مناسب باشد، این گیاه تا ارتفاع 1.5 متر نیز رشد می‌کند.

حتما بخوانید: سانسوریا چه فصلی پاجوش می‌زنه؟

سانسوریا

گیاه فیکوس علی

با ساختاری عمودی و بلند، به خصوص زمانی که در گوشه اتاق نگهداری می‌شود، ظاهری کاملا جذاب ایجاد می‌کند. این گیاه را به عنوان بهترین گیاه آپارتمانی غول پیکر می‌شناسند. ارتفاع آن به 1.5 تا 2.5 متر می‌رسد.

درخت دلبر یا Ficus triangularis “Variegata”

این درخت بزرگ که به راحتی قابل نگهداری است با شاخ و برگ‌های متنوع خود در داخل خانه بسیار دیدنی به نظر می‌رسد. برگ‌های سبز مثلثی آن ظاهری متمایز را ارائه می‌کنند و در نور روشن و رطوبت خوب بهترین عملکرد را دارد. اندازه آن در شرایط مطلوب به 1.5 تا 2.5 متر می‌رسد.

گیاهان دلبر یا  نخل اگرچه از رشد آهسته ی برخوردار هستند، اما واقعا ارزش صبر کردن را دارند زیرا شاخ و برگ‌های آن بسیار خارق العاده و جذاب هستند که در خانه‌ها و دفاتر عالی به نظر می‌رسد.

حتما بخوانید: فواید کود آهن برای گیاهان آپارتمانی

نخل دم ماهی یا کاریوتا

این گیاه با برگ‌هایی که شبیه دم ماهی است، اغلب به صورت توده‌ای رشد می‌کند اما با مراقبت مناسب و صحیح، رشد خوبی به دست می‌آورد. فقط  برای رشد مناسب، بهتر است آنها را در نزدیکی یک منبع روشن از نور خورشید نگه دارید.

نخل فن اروپایی

اگر از طرفداران شاخ و برگ‌های پر زرق و برق هستید، این گیاه برای شما مناسب است. نخل بادبزن که بومی اروپاست، کاملاً مقاوم است و دیگر نیازی به نگرانی در مورد دمای سرد نخواهید داشت که معمولاً برای گیاهان دیگرمضر است. رشد نخل اروپایی در شرایط مساعد بین 1.5 تا 3 متر است.

نخل فن اروپایی

نخل کنتیا

یک گیاه آپارتمانی غول پیکر که مراقبت آسانی دارد به طوری که اگر گاهی اوقات از آن مراقبت نکنید، شما را نیز می‌بخشد. در نور کم بسیار خوب عمل می‌کند و همچنین می‌تواند دمای پایین تر را نیز تحمل نماید. با برگ‌های قوسی شکلی که دارد، ظاهر گرمسیری عجیب و غریب را در داخل خانه به ارمغان می‌آورد. ارتفاع این نخل 1.5 تا 2 متر است.

نخل آرکا

آرکا با شاخه‌های سبز روشن زیبا، یک گیاه آپارتمانی بزرگ و عالی می‌سازد. برگهای آن شبیه به بامبو هستند که ظاهری درخت مانند به آن می‌بخشد. نخل آرکا را برای رشد بهتر و مناسب در مکانی نگهداری کنید که نور خورشید زیادی دریافت کند. در این صورت به رشد خوب خود ادامه داده و ارتفاع آن به 2 متر خواهد رسید.

درخت اژدها ماداگاسکار

درخت اژدها ماداگاسکار با برگ‌های سفت و قرمز-بنفش و ساقه‌های منحنی و باریک، یک انتخاب عالی برای کسانی است که به گیاهان آپارتمانی بزرگ علاقه دارند. به خصوص اگر به دنبال گیاه آپارتمانی بلند و بخشنده باشند.

حتما بخوانید: آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا

درخت اژدها

با برگ‌های زیبای ذرت مانند و سایه‌های سبز روشن، شاخ و برگ‌هایی را ارائه می‌دهد که با نام آن همخوانی دارد. این گیاه جذاب می‌تواند در داخل خانه رشد کند و یک گیاه گوشه ای دنج و عالی را به شما هدیه دهد. درخت اژدها تا 2 متر در شرایط مناسب رشد خواهد کرد.

یوکا

یوکا گیاهی سخت است و در صورت تامین نور کافی به سرعت بزرگ می‌شود. برای ذنگهداری بهتر، قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید خاک آن کاملا خشک شود. در واقع یوکا می‌تواند به راحتی چندین هفته بدون آب زنده بماند. در شرایط قابل قبول بین 3 تا 6 فوت رشد خواهد کرد.

یوکا

مینگ آرالیا

چقدر خوب است که گیاهی در خانه داشته باشید که به نگهداری کمی نیاز داشته باشد و در عین حال زیبا به نظر برسد. آرالیا چنین گیاهی است. سایه را تحمل می‌کند و نیاز به کود دهی گاه به گاه و آبیاری نادر دارد. اندازه این گیاه 1 تا 1.5 متر است.

کروتون

کروتون به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ شاخ و برگ موجود، یک گیاه آپارتمانی بزرگ و در عین حال بسیارمحبوب است. برای رشد بهتر، گیاه را نزدیک پنجره و رو به شرق قرار دهید، جایی که آفتاب صبحگاهی روشن و نور غیرمستقیم در طول روز دریافت کند.

 گیاه چتر یا شفلرا

شفلرا یک گیاه آپارتمانی شناخته شده با شاخ و برگ معمولی است. نگهداری از آن آسان است، اگرچه، مانند سایر گیاهان آپارتمانی بلند در این لیست، برای رشد و قرار گرفتن در معرض نور غیر مستقیم خورشید به گلدانی بزرگ نیاز دارد. ارتفاع گیاه شفلرا تا 1.5 متر می‌رسد.

رز صحرا

رز صحرا با برگ‌های سبز زیبا و گل‌های قرمز هماهنگ، واقعاً به نام خود می‌آید و جذابیت بصری خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. به صورتی که یک انتخاب عالی برای اتاق نشیمن می‌باشد. این گیاه در شرایط مناسب تا 1.5 متر رشد می‌کند.

گیاه یشم یا کراسولا آواتا

این گیاه زیبا و خاص نیاز به مراقبت بسیار کمی دارد. به راحتی درون گلدان رشد می‌کند. اندازه آن کوچک بوده و ممکن است زمان زیادی برای رسیدن به ارتفاع چشمگیر در داخل خانه نیاز داشته باشد. برای اطمینان از بلند شدن این گیاه، از هرس کردن آن خودداری کنید.

بامبو

ما بامبو را در لیست خود از بهترین گیاهان بزرگ داخلی قرار داده ایم زیرا امکان رشد بامبو در داخل خانه وجود دارد. فقط مطمئن شوید که چند ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرید. بامبو از گیاهان غول پیکری است که در شرایط ایده آل تا 3 متر رشد خواهد کرد.

فیکوس بنجامین

این گیاه زیبا که با نام انجیر بنجامین نیز شناخته می‌شود، با ساختاری درخت مانند و شاخ و برگ سبز براق تیره با لبه‌های سبز روشن در داخل خانه جذاب به نظر می‌رسد. برای رشد بهتر، این گیاه آپارتمانی بزرگ را در موقعیت ثابتی پرورش دهید و از جابجایی مکرر آن خودداری کنید.

حتما بخوانید:  نکاتی برای قلمه زدن گیاهان آپارتمانی (بهترین زمان + روش)

زیتون اروپایی

این درخت یا درختچه همیشه سبز را می‌توان در داخل گلدان برای مدت زمان کوتاه تری پرورش داد زیرا می‌تواند بسیار بزرگ شود. فقط مطمئن شوید که برای رشد و قد مناسب، 5 تا 6 ساعت در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد. اندازه زیتون بین 2 تا 3 متر است.

شمعدان آفریقایی

این گیاه آپارتمانی درخت مانند یک ساکولنت همیشه سبز است که در آب بسیار کمتر و نور زیاد خورشید شکوفا می‌شود. با عادت رشد عمودی خود، می‌توانید این نوع  گیاه بخشنده وسرخوش را در گوشه‌های روشن خانه یا محل کار خود پرورش دهید. شمعدان آفریقای بیین 2 تا 3.8 متر ارتفاع دارد.

ماهاگونی ناتال

برگ‌های سبز و پر شکل آن به‌صورت خوشه‌ای، عموماً در گروه‌های هفت تایی رشد می‌کنند و با اندازه بزرگ و عمودی‌شان شایان ستایش به نظر می‌رسند. در نور مصنوعی یا پراکنده به خوبی عمل می‌کند. برای پر و متعادل نگه داشتن این گیاه، لازم است هرچند وقت یکبار هرس شود. ارتفاع ماهاگونی گاهی تا 3 متر خواهد رسید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید