آموزش, گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

گیاهان اداری تاثیر زیادی روی روحیه کارکنان دارند. طبق یک مطالعه در سال 2014، گیاهان بهره وری در کار را افزایش می‌دهند و به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا کارمندان با انگیزه بیشتری کار کنند. در واقع گیاهان آپارتمانی می‌تواند خستگی کارکنان در حین کار را از بین ببرد.ثابت شده است که کار کردن چه در یک دفتر کار خانگی و چه در یک فضای اداری با وجود گیاهان آپارتمانی و نگاه کردن به آن‌ها می‌تواند روحیه کارکنان را بالا ببرد.

کارکنان می‌توانند با انتخاب بهترین گیاهان کم نور و با مراقبت مناسب از آنها محیط اداری خود را زنده و پر رونق نگه دارند. از آنجا که بسیاری از گیاهان در محیط‌های اداری رشد نمی‌کنند و نیاز به رسیدگی دارند در این مقاله وب سایت شهریارکاکتی بهترین گیاهان آپارتمانی برای محیط کار را معرفی می‌کنیم.در واقع گیاهانی که نیاز به نگهداری کم دارند، می‌توانند نور کم را تحمل کنند و در محیط‌های گرم رشد کنند، گزینه‌های خوبی برای محل کار هستند.

پوتوس نئون، آویزان و مقاوم

گیاهان آپارتمانی آویزان مثل پتوس می‌توانند دفاتر یا استودیوهای کوچک را به راحتی سبز و زیبا کنند. پتوس گیاه مقاومی است که نگهداری آسانی دارد و با نور کم نیز می‌تواند به راحتی رشد کند.

می توانید گیاهان اداری آویزان را در مکان‌های کم تردد مانند گوشه‌ها و به خصوص بالای مبلمان، با ارتفاع متوسط ​​مانند کمدهای بایگانی یا کنار پنجره نصب کنید.
پوتوس نئون یکی از بهترین انواع گیاهان برای سبدهای آویزان است که رنگ سبز روشن را به تاریک ترین محیط‌ها وارد می‌کند.

گیاه سانسوریا برای محل کار

همه گیاهان آپارتمانی برای دفتر یا محل کار باید گیاهانی با نور کم باشند که بتوانند بدون نور خورشید نیز زنده بمانند.

گیاهان اداری می‌توانند روحیه تیم‌هایی را که در فضای تاریک و بسته کار می‌کنند، تقویت کنند. با این حال، تنها مقاوم ترین گیاهان اداری می‌توانند در این شرایط زنده بمانند. گیاهانی که به طور طبیعی در جنگل‌های با سایه‌بان انبوه رشد می‌کنند، جایی که نور کمی به زمین فیلتر می‌کند نیز گیاهانی هستند که می‌توانند این محیط‌های شدید را مدیریت کنند.

یکی از بهترین گیاهان گیاهان آپارتمانی با نور کم ، گیاه سانسوریا است که به نام زبان مادرشوهر نیز شناخته می‌شود. سانسوریا به راحتی می‌تواند در حداقل نور و با آبیاری کم رشد کند. برای رشد این گیاه کافیست حواستان باشد که ماهی یک بار به  آن آب بدهید.

گیاهان الاستیک

اگر یک محل کار با نور مناسب دارید، ممکن است بخواهید از گیاهان آپارتمانی زیباتری استفاده کنید.گیاه لاستیک سبز و بنفش پررنگ می‌تواند زیبایی و جذابیت بی نظیری به دفتر شما بدهد. این گیاه آپارتمانی به راحتی رشد می‌کند و دارای برگ‌های پهن و صاف است.گیاهان لاستیک نیاز به آبیاری هفتگی دارند و در نزدیکی پنجره‌های روشن به خوبی عمل می‌کنند. می‌توان گفت نگهداری از آن‌ها بسیار راحت است.

نیلوفرهای صلح

زنبق صلح یکی دیگر از گزینه‌های عالی است که نیاز به نگهداری کم دارد و علاوه بر سرسبزی، دارای شکوفه‌های سفید بزرگ است. این گیاه در محل کار می‌تواند نور کم تا متوسط ​​را تحمل کند و فقط به آبیاری ماهانه نیاز دارد.نیلوفرهای صلح در تحمل محیط‌های سرد و خشک بهتر از بسیاری از گیاهان هستند.با توجه به اینکه آنها عاشق هوای خنک هستند، نیلوفرهای صلح را دور از نور مستقیم خورشید و در سایه نگه دارید.

زاموفیلیا

گزینه دیگر گیاه زاموفیلیا است که می‌تواند شرایط سخت را تجمل کند و همچنان فضای سبز را در  اداره و محل کار فراهم نماید. این گیاه برای رشد به نور بسیار کمی نیاز دارد و می‌تواند دوره‌های  طولانی کم آبی را طاقت بیاورد.

آگولومنیا

برخی از افراد دوست دارند با گیاهان خود تعامل داشته باشند و به نیازهای آنها توجه کنند. یکی از گزینه‌های دوست داشتنی برای این افراد، آگولومنیا است که دارای برگ‌های جذاب و متنوع با لکه‌های سبز و سفید می‌باشد.این گیاهان اداری چشم نواز زمانی که نیاز به آبیاری دارند که معمولا هفته یکبار است، می‌ریزند اما با نگهداری مناسب به سرعت رشد می‌کنند.

آلوئه ورا

اگر زمان زیادی را خارج از دفتر می‌گذرانید اما از یک فضای کاری آفتابی لذت می‌برید، گیاه آلوئه ورا ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. این گیاها زیبا و جذاب در بیابان زندگی می‌کند، بنابراین به راحتی می‌تواند کم آبی را تحمل کند.
گیاهان آلوئه ورا  همچنین پوست آسیب دیده و تحریک شده را التیام می‌بخشند و صدها سال است که از ژل این برای درمان بیماری‌های مختلف پوست استفاده می‌شود.

گیاه پیچک انگلیسی

گیاه پیچک انگلیسی یکی از این گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار است که  حتی می‌تواند فرمالدئید خطرناک که در کاغذ دیواری، لوازم آرایشی، لاک‌ها، رنگ‌ها، پوشش‌های کف و دود دودکش یافت می‌شود را جذب کند. نگهداری از پیچک  نسبتاً آسان است. در سبدهای آویزان و روی پایه‌های بلند، عالی به نظر می‌رسد. این گیاه به سطوح متوسطی از نور خورشید و گرما برای رشد نیاز دارد.

گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

دراسنا

گیاه آپارتمانی dracaena قرمز و سبز چشمگیر با لبه قرمز یکی دیگر از گیاهان اداری عالی است.گفته  می‌شود که این گیاه با رشد آهسته اما بالقوه بزرگ (قد 8 سانتی متر) بنزن (موجود در الیاف مصنوعی، پلاستیک، مواد شوینده و برخی رنگ‌ها) را از هوا حذف می‌کند. از این رو استفاده از آن در محیط کاری که الیاف گوناگون وجود دارد بسیار توصیه می‌شود.

گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

نخل لیدی

نخل لیدی (Rhapis exelsa) یک گزینه عالی برای حمام اداری است، زیرا این نخل‌های پر جنب و جوش و درخشان عاشق رطوبت و نور کم هستند. آنها ممکن است به طور معنی داری آمونیاک موجود در محصولات پاک کننده را جذب کنند.

فیکوس

فیکوس از دیگر گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا است که برای استفاده در محل کار بسیار مناسب است. این گیاه مقاوم است و نیاز به نور کمی دارد. فیکوس یه اتاق کنفرانس می‌تواند جلوه بی نظیری ببخشد.

گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی مقاوم و محبوب است که در محیط اداری کاربرد زیادی دارد. همچنین  از آنجایی که گیاهان عنکبوتی می‌توانند فرمالدئید و مونوکسید کربن موجود در اگزوز وسایل نقلیه را تحمل کنند کارگران در گاراژها و انبارها نیز می‌توانند از این گیاهان ناهموار و زیبا لذت ببرند.این گیاهان پرطرفدار برای سایر فضاها مانند اتاق خواب و دفاتر
خانگی نیز مناسب هستند. این گیاهان به نور و آب کم نیاز دارند از این رو نگهداری آسانی دارند.

بروملیاد و بنفشه

بروملیادها و بنفشه‌های آفریقایی می‌توانند رنگ‌های گرم و جذاب را به محیط‌های اداری خاکستری و خسته کننده بیاورند. این گل‌های زیبا و کوچک در اواسط زمستان شکوفا می‌شوند، درست زمانی که کارمندان شما واقعاً به نیرو برای کار کردن نیاز دارند.

ارکیده لیدی دمپایی

ارکیده  لیدی دمپایی از دیگر گیاهان جذاب و زیبا برای نگهداری در محل کار است که نسبت به سایر اعضای خانواده خود ننگهداری راحت تری دارد.از آنجا که این گیاه روی زمین رشد می‌کند به مراقبت خاصی نیاز ندارد. علاوه بر این، به صاحبانش شکوفه‌های بزرگ و جذاب می‌دهد!

کاکتوس

کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها از دیگر گیاهانی هستند که می‌توانند به خوبی در فضاهای اداری رشد کنند، به شرطی که نور خورشید کافی داشته باشند. این گیاهان در برابر کم آبی مقاومند و نگهداری از آن‌ها بسیار آسان می‌باشد.

گیاه یشم

گیاه یشم (Crassula ovata) یکی از بهترین گیاهان برای نمایشگرهای اداری است، زیرا می‌تواند در نور کمتری نسبت به سایر ساکولنت‌ها زنده بماند. برگ‌های سبز تیره آن در استفاده از نور خورشید بسیار کارآمد است و این گیاه کم نگهداری را به انتخابی عالی برای فضای کاری شما تبدیل می‌کند.

گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

گیاهان آپارتمانی مناسب برای محل کار

کاج و فیلودندرون

کاج‌های جزیره نورفولک یا فیلودندرون خیلی سریع رشد نمی کنند، بنابراین می‌توانید یک گوشه از دفتر خود را با آن‌ها تزیین کنید. همچنین می‌توانید از انگورهای پراکنده فیلودندرون قلبی که  که در محیط‌های اداری پراکنده می‌شود، لذت ببرید.این گیاه به نور خورشید و آب متوسط ​​نیاز دارد و با مراقبت مناسب می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید