کوددهی, گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای گیاهان ابلق

بهترین کود برای گیاهان ابلق

گیاهان ابلق از زیباترین و خیره کننده ترین گیاهان آپارتمانی بوده و با ترکیب رنگ‌های جذابی که دارند در بین طرفداران گل و گیاه محبوب هستند. اگر شما در دسته افرادی هستید که معنی ابلق را نمی‌دانید باید بگویم که گیاهان ابلق گیاهانی هستند که برگ، گل و ساقه ی آن‌ها ترکیبی از دو یا چند رنگ متفاوت مانند کرم، زرد، قرمز، ارغوانی و… می‌باشند.

گیاهان ابلق برای رشد و نمو مانند هر گیاه دیگری به کود نیاز دارند. کود به آن‌ها کمک می‌کند که خاصیت دو رنگی خود را از دست نداده و سبز نشوند.

ما در این مقاله بهترین کود و خاک برای گیاهان ابلق را معرفی خواهیم کرد. اما قبل از هرچیزی بهتر است با انواع کود آشنا شوید.

کود آلی

کود آلی یا همان کود ارگانیگ، کاملا طبیعی است و در ترکیبات آن هیچ گونه افزودنی و مواد شیمیایی وجود ندارد. پایه کود آلی از کربن می‌باشد. بقایای گیاهان و فضولات حیوانی از جمله کودهای ارگانیک هستند. استفاده از این کود به گیاه هیچ گونه آسیبی نمی زند.

شهریارکاکتی برای اینکه در نگهداری گل و گیاهان دچار مشکل نشوید، کود آلی به سه دسته کود حیوانی، کود سبز و کود کمپوست تقسیم بندی می‌کند که عبارتند از:

کود شیمیایی

از اصلی ترین و کاربردی ترین نوع کود در بین کشاورزان است زیرا به آسانی در دسترس قرار گرفته و حجم کم با بازدهی بالایی دارد. نسبت به دیگر کودها از قیمت کمتری برخوردار است. ترکیبات این کود از مواد معدنی بوده که به راحتی تجزیه می‌شوند. کود شیمیایی به صورت پودر، محلول، گاز و گرانول عرضه می‌شود.

کود زیستی

کود زیستی یا کود بیولوژیک حاوی میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری، قارچ و جلبک هستند که باعث افزایش و رشد گیاهان می‌شود.

بهترین کود برای گیاهان ابلق

اکنون که با انواع کودها برای رشد گیاهان آشنا شدید، بهتر است به سراغ مناسب ترین کود برای گیاهان ابلق برویم.

بهترین کود برای گیاهان ابلق

 کود آهن برای گیاه ابلق

کود آهن اگرچه خاصیت زیادی دارد اما منجر به سبز شدن گیاهان ابلق می‌شود. در واقع بهترین کود برای گیاه ابلق نباید آن را سبز کند. در نتیجه کودی که درصد زیادی  آهن دارد می‌تواند ابلق بودن گیاه را کم کرده و مضر باشد. هنگام خرید کود برای گیاهان ابلق دقت کنید که کود مدنظر آهن  کمتری در ترکیبات خود داشته باشد.

کود ازت برای گیاه ابلق

کود ازت همانند کود آهن باعث می‌شود که برگ گل سبز شود از این رو اگر به دنبال کود مناسب برای گیاه ابلق خود هستید کودی انتخاب کنید که درصد کمتری ازت یا نیتروژن داشته باشد زیرا به مرور زمان بر روی گیاه شما تاثیر گذاشته و رنگ آن را سبز می‌کند.

کود هیومیک اسید

کود هیومیک اسید از بهترین کودها برای گیاهان ابلق است. این کود منجر به تقویت خاک و افزایش مواد آلی در آن می‌شود. هیومیک اسید بافت خاک را برای رشد گیاه ابلق مناسب  نموده و جذب عناصر را افزایش می‌دهد.

کود پتاسیم

از دیگر کودهای مناسب برای رشد گیاهان ابلق کود پتاسیم است. پتاسیم دومین عنصر مورد نیاز برای رشد گیاهن ابلق می‌باشد.

کود فسفر

کود فسفر را نیز می‌توان به عنوان بهترین کود برای گیاهان ابلق معرفی کرد. استفاده از این کود مانع سبز شدن گیاه شده و خاصیت ابلق خود را همچنان حفظ می‌کنند.

کود آمینو اسید

این کود به نوبه ی خود بهترین نوع کود است تا اندازه ای که به کود ضد استرس و تنش ومعروف می‌باشد. کود آمینو اسید  برای گیاهان ابلق مناسب بوده و انرژی مورد نیاز گیاه را تامین می‌کند.

بهترین کود برای گیاهان ابلق

کود جلبک

کود جلبک دریایی همانطور که مشخص است از عصاره جلبک تهیه شده و در دسته کودهای ارگانیک یا طبیعی قرار دارد. این کود هورمون‌ها و عناصر کافی برای رشد گیاه ابلق را در خود دارند از این رو معروف هستند. از سوی دیگر کود جلبک دریایی دارای آمینو اسید و هورمون مناسب جهت جلوگیری از تنش محیطی می‌باشد.

از کجا کود مخصوص گیاهان ابلق بخریم؟

مجموعه شهریار کاکتی در زمینه فروش انواع گیاهان آپارتمانی ابلق و معمولی فعالیت می‌کند. این فروشگاه تمام گل و گیاهان آپارتمانی را با شرایط نگهداری در محیط خانه پرورش می‌دهد. به همین علت بعد از خرید و جابه جایی محیط، پژمرده و زرد نمی شوند. از آنجایی که گیاهان برای رشد به کود گیاهان آپارتمانی نیاز دارند در این فروشگاه می‌توانید کود مخصوص گیاهان ابلق خود را خریداری کنید و از رشد و جوانه زدن آن لذت ببرید.

انواع گیاهان آپارتمانی ابلق

گیاهان ابلق که به کود نیاز دارند، عبارتند از:

سانسوریا ابلق

از زیبا ترین وپرطرفدارترین نوع گیاه ابلق می‌باشد که در آفریقای غربی رشدمی کند. انواع سانسوریا ابلق در اطراف و حاشیه خودرنگ کرم یا زرد دارد.. برای جلوگیری از سبز شدن این گیاه جذاب حتما از کود مناسب گیاهان ابلق استفاده نموده و آن را در برابر نور خورشید قرار دهید.

زاموفیلیای ابلق

زاموفیلیای ابلق یکی دیگر از انواع گیاهان آپارتمانی جذاب است که در نقاط گرمسیری مانند آفریقا و استرالیا رشد می‌کند. بیشترین میزان ابلق بودن ان گیاه بر روی برگ‌هایش است که اغلب رنگ زرد کرم و سفید دارند. همانند سانسوریا برای جلوگیری از سبز شدن برگ‌های زاموفیلیا باید از کود مناسب با درصد کمتر ازت و آهن استفاده کنید.

گیاه پتوس

یکی دیگر از انواع گیاهان آپارتمای است که می‌تواند به صورت سبز خالص و تک رنگ باشد. اما نوع ابلق این گیاه تزئینی با ترکیبی از دو رنگ سبز روشن و تیره است. به طوری که برگ های آن با این دو رنگ جلوه خاصی را به خانه شما می‌بخشد.

بهترین خاک برای گیاهان ابلق

بهترین خاک برای گیاهان ابلق خاکی است که زهکشی بسیار خوبی داشته باشد سبک بوده و درصد پتاسیم در آن بالا باشد. در بین دو آبیاری لازم است که خاک کاملا خشک باشد زیرا خاک مرطوب باعث پوسیده شدن گیاهان ابلق می‌شود. خاک خوب خاکی است که مواد مغذی در آن به اندازه کافی موجود بوده و ph  مناسبی برای رشد گیاهان ابلق داشته باشد.

کلام آخر

بهترین کود برای گیاهان ابلق باید به نحوی باشد که رنگ گیاه شما را تغییر ندهد. سانسوریا، زاموفیلیا، پتوس و … از جمله گیاهان دو رنگ هستند که زیبایی خاصی را به محل کار یا خانه شما می‌بخشند. در کنار کود باید به نور کافی و خاک مناسب گلدان هم دقت داشته باشید. امیدواریم این مطلب شهریارکاکتی برایتان مفید واقع شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید