گیاهان آپارتمانی

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا

گیاهان آپارتمانی تاثیر زیادی بر روی منازل و دکوراسیون داخلی دارند. هرچقدر گل خاص و زیبا باشد این تاثیر گذاری بیشتر خواهد بود. اصولا افراد لاکچری و ثروتمند به دنبال گل‌های آپارتمانی گران قیمت هستند که نظیر آن‌ها را در هر خانه نتوان پیدا کرد. ما دراین مقاله چند نمونه از گرانترین گیاهان آپارتمانی را که نظر هر بیننده را به خود جلب می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

البته اگر قرار است چند صد هزار تومان پول برای یک گیاه آپارتمانی بپردازید، باید توانایی نگهداری از آن را داشته باشید تا بتوانید سرمایه گذاری خود را زنده نگه داشته و همچنان از زیبایی آن لذت ببرید. ضمن اینکه زمان خرید گیاهان آپارتمانی باید به شرایط نگهداری آن‌ها نیز توجه داشته باشید که شباهت زیادی به محل کار یا محیط خانه شما داشته باشد.

دلیل گران بودن برخی گیاهان آپارتمانی

عواملی مانند نادر بودن، زیبایی، پرورش و تکثیر به طور بالقوه در قیمت گذاری گیاهان گران قیمت آپارتمانی نقش دارند.پرورش گیاهان آپارتمانی در دهه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای در میان نسل‌های جوان محبوب شده‌ است. پرورش گیاهان کمیاب و جذاب نیز در حال افزایش است.در سال‌های اخیر در استرالیا، ایالت متحده و کانادا قلمه گل مونسترای از گران ترین و پرفروش ترین قلمه‌ها بوده اند.در اوایل سال 1600 گل لاله شیدایی نیز جز گران ترین گیاهان بود.
به دنبال این روند، گران ترین گل این قرن به ارکیده تبدیل شده است. ویکتوریایی‌های ثروتمند به قدری گل ارکیده را دوست داشتند که در بین آنها به “ارکیدلیروم” معروف شد.در این مقاله چند نمونه از گران ترین گیاهان آپارتمانی را معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید:  آشنایی با فواید نگهداری گیاهان آپارتمانی در خانه

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا

درخت انجیر برگ کمانچه بالغ یا فیکوس (80 تا 400 دلار)

انواع فیکوس که می‌تواند نزدیک به 50 فوت در جنگل‌های بارانی استوایی رشد کند، در شرایط مناسب حداکثر تا 10 فوت در داخل آپارتمان رشد خواهد کرد. شاخ و برگ‌های متمایز آن مورد علاقه بسیاری از طراحان داخلی است. از آنجایی که از طرف علاقمندان گل و گیاه، تقاضای زیادی برای فیکوس وجود دارد. قیمت این گیاه بالا رفته است. گیاهان برگ کمانچه به کیفیت هوا حساس هستند. آن‌ها هوای خشک را دوست ندارند، و به آفتاب زیاد پاسخ نمی‌دهند.

هویا کارنوسا

یکی دیگر از گیاه آپارتمانی لاکچری که در این مقاله معرفی می‌کنیم هویا کارنوزا فشرده یا «طناب هندی» است که تبدیل به گران‌ترین گیاه آپارتمانی فروخته شده در ژوئن 2020 شد. برگ‌های این گیاه زیبا و لاکچری دارای تنوع رنگ کرم و زرد در داخل برگ هستند. ویژگی این گیاه آپارتمانی زیبا نمایش ساقه‌ها قبل از برگ است. گل‌های هویا صورتی و سفید چتری هستند و ار خرداد تا پاییز شکوفا می‌شوند.

 فیلودندرون مینیما

نام رایج رافیدوفورا تتراسپرمای گرمسیری فیلودندرون مینیما است. این گیاه با نام “مینی هیولا” یا “پیکولو” شناخته می‌شود. از دسته گران ترین گلهای آپارتمانی است که به نور زیاد احتیاج دارد و در دمای 22 درجه سانتی گراد می‌تواند رشد کند.

حتما بخوانید: علت پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی چیست؟

بونسای قدیمی (50 تا 1.3 میلیون دلار)

کاج قدیمی به عنوان درخت بونسای در گلدان یکی از گران ترین گیاهان آپارتمانی بونسای در جهان است. این بونسای خاص به دلیل قدمت، میراث و چند ویژگی جذاب دیگر از جمله شکل و اندازه تنه خود بسیار مشهور است.

درختان بونسای این قابلیت را دارند که دوستداران گیاهان را به خود خیره کنند. به خصوص برای افرادی که به دنبال یک نمونه منحصر به فرد در داخل خانه هستند یک گزینه عالی است. بالاترین قیمت بونسای یک کاج سفید چند صد ساله است که در یازدهمین کنوانسیون و نمایشگاه آسیا و اقیانوسیه بونسای و سوئیسکی در تاکاماتسو،
کاگاوا، ژاپن به قیمت 100,000,000 ین (حدود 1.3 میلیون دلار) فروخته شد.

ارکیده ساخته شده توسط انسان

هنگامی که ارکیده در حراجی به قیمت تقریباً 224000 دلار در سال 2005 فروخته شد، رکورد گران ترین گیاه گلدار فروخته شده را به نام خود ثبت کرد. هشت سال طول کشید تا دانشمندان بتوانند این شکوفه را در یک آزمایشگاه دانشگاهی بسازند. از آنجایی که ارکیده فقط هر پنج سال یکبارشکوفه می‌دهد، جای تعجب نیست که یکی از هشت گیاه آپارتمانی گران قیمت باشد. ازاین رو دوستداران گیاهان اکنون در هنگام پرورش این ارکیده باید صبر و شکیبایی زیادی داشته باشند.
شکوفه‌های خیره‌کننده ارکیده، با رایحه‌ای خاص، حواس را خیره می‌کنند، اما این گیاه به قدری کمیاب است که کمتر کسی قادر به استشمام عطر آن می‌باشد.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا

مونسترای ابلق

این گیاه منحصر به فرد در بین گیاهان آپارتمانی گران قیمت به حساب می‌آید. مونسترای ابلق بزرگ به دلیل برگ‌های ریز و سوراخ‌های که روی آن‌ها قرار دارد خاص بوده و اغلب با قیمت 2300 دلار به فروش می‌رسد. برگ انجیری یا مونسترای ساده از دسته گیاهان گلدار است و 50 گونه مختلف دارد. برای رشد به آب و هوای مرطوب نیازمند است. برگ‌های زیبا و جذابی دارد. مونسترا یک انتخاب عالی و فوق العاده برای تزیین دکوراسیون آپارتمان شما می‌باشد.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا

گیاه لاکچری فیلودندرون تورتوم

در یک گلخانه، فیلودندرون تورتوم با اندازه متوسط ​​در یک ظرف شش اینچی معمولاً بیش از 400 دلار قیمت دارد. در مقایسه با هم نوعان خود ، این گیاه به طور قابل توجهی خاص بوده و منحصر به فرد به نظر می‌رسد و برخی از نیازهای مراقبتی آنها نیز متفاوت است. به عنوان مثال، از آنجایی که این گیاه آپارتمانی به سرعت رشد می‌کند و در رطوبت بالا به خوبی عمل می‌کند، به فضای بیشتری برای باز کردن برگ‌های خود نیاز دارد.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا - نخل اریکا

نخل اریکا

نخل اریکا یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت ترین گیاهان آپارتمانی است که با نام نخل پروانه نیز شناخته می شود. این گل زیبا برگ های متراکم، رو به بالا و در عین حال نازکی دارد. اگرچه نگهداری از این گیاه سخت است اما به راحتی با محیط منزل و دفتر کار سازگار می شود. این گیاه لاکچری و زیبا بومی مناطق گرمسیری بوده و به آب کمی نیاز دارد. در نتیجه زمان آبیاری به خشک شدن کامل خاک گلدان دقت کنید. این گل آپارتمانی در تابستان دوبار در هفته و در زمستان یک بار در هفته به آب نیاز دارد. همچنین نخل اریکا برای رشد مطلوب نیازمند نور زیاد است. دمای ایده آل برای نگهداری از نخال اریکا 15 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد.
دقت داشته باشید که گرمای زیاد و نور بیش از حد باعث قهوه ای شدن برگ های این گیاه می شود.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا

سرخس شاخ گوزنی

سرخس شاخ گوزنی یکی از گیاهان آپارتمانی لاکچری جذاب، عجیب و لوکس است که قابلیت نگهداری در خانه را دارد. زیبایی بی بدیل این گیاه جلوه بصری بسیار لاکچری به منزل شما می دهد.

این سرخس با توجه به شمایل شاخ گوزنی که دارد به این نام مشهور شده و با دیگر گونه های سرخس تمایز دارد. این گل لاکچری هم به عنوان  گلدان دیواری هم به عنوان گلدان آویز قابل استفاده است.

این گیاه بومی منطقه جنگل های انبوه جنوب شرقی استرالیا می باشد. از راسته بسپایک سانان و تیره بسپایکیان می باشد. این گل برای رشد نیاز به خاک اسیدی دارد.
این گیاه زیبا، لاکچری و لوکس سمی نیست اما با این حال بهتر است دور از دسترس حیوانات خانگی و اطفال نگهداری شود. این گیاه علاقه زیادی به نور داشته اما مانند دیگر گیاهان آپارتمانی نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد زیرا منجر به سوختگی برگ یا قهوه ای شدن آن می شود. این گیاه برای رشد مناسب به 6 تا 8 ساعت نور غیر مستقیم نیازمند است. در واقع هرچقدر نور بیشتر باشد رشد گیاه نیز افزایش می یابد.

خاک سرخس شاخ گوزنی برای رشد مطلوب باید همیشه نم دار باشدالبته نباید به گیاه آب زیادی بدهید زیرا ریشه های آن پوسیده و گیاه می میرد.
اگرچه سرخس لاکچری آپارتمانی در شرایط یخبندان نیز زنده می ماند  اما بهتر است از این گیاه را در دمای 18 تا 22 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی گران دنیا - گل پرنده بهشتی

گیاهان لاکچری و پرنده بهشتی

پرنده بهشتی از دیگر گیاهان آپارتمانی لاکچری، لوکس و گرانقیمت است که بومی آفریقا بوده و در شرایط معتدل گلخانه به خوبی رشد می کند.
از نظر ظاهری گلهای سبز رنگ با گلبرگ های رنگارنگ و رگه های بنفش، نارنجی و آبی، پرنده بهشتی را به یک گیاه زینتی تبدیل کرده است. این گل زیبا با نام های منقار درنا، گل درنا، استرلیتزیا نیز شناخته می شود. این گل لاکچری با هر شرایطی سازگار است. در برابر باد مقاوم است. پرنده بهشتی آپارتمانی در آب و هوای گرم به راحتی رشد می کند و برگ های آن شباهت زیادی به پرنده در حال پرواز دارند.

برای رشد بهتر این گل بهشتی، آن را روزانه حدود 6 ساعت در برابر نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید.  دمای مورد نیاز بر ای آن بین 16تا 19 درجه سانتی گراد می باشد.
برای رشد مطلوب در هفته دو بار آن را آبیاری کنید.

پرورش گلهای آپارتمانی گران قیمت در خانه

از آنجایی که افراد برای داشتن گل‌های آپارتمانی در منازل خود هزینه زیادی را پرداخت می‌کنند باید برای نگهداری، مراقبت و تکثیر این گیاهان وقت و دقت کافی را در نظر بگیرند. زیرا پژمرده شده و آسیب رسیدن به این گیاهان به منزله از بین رفتن سرمایه علاقمندان به گیاهان لاکچری است.

برخی از گیاهان به نور کم احتیاج داشته و برخی نور بیشتری لازم دارند. همچنین دما و رطوبت در گیاهان متفاوت است از این رو باید برای نگهداری از آن‌ها به تمام این موارد دقت نمود. اما آنچه در بین همه گیاهان مشترک است برخورداری از خاک خوب با زهکشی و کود مناسب می‌باشد. اگر به دنبال فروشگاهی هستید که گیاهان آپارتمانی گران قیمت را پرورش داده و برای فروش ارائه دهد ما شهریار کاکتی را معرفی می‌کنیم.

مجموعه شهریارکاکتی در زمینه فروش انواع گیاهان آپارتمانی فعالیت می‌کند. این فروشگاه تمام گل و گیاهان آپارتمانی را با شرایط نگهداری در محیط خانه پرورش می‌دهد. به همین علت بعد از خرید و جابه جایی محیط، پژمرده و زرد نمی شوند. از آنجایی که گیاهان برای رشد به کوددهی نیاز دارند در این فروشگاه می‌توانید کود مخصوص گیاه آپارتمانی گران قیمت خود را خریداری نمایید و از رشد و جوانه زدن آن لذت ببرید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید