آفات, آموزش

شپشک آرد آلود

شپشک آرد آلود

شپشک آرد آلود

در این مقاله میخواهیم در رابطه با شپشک آرد آلود که یکی از شایعترین آفات کاکتوس ها و ساکولنت ها است به شما توضیح دهیم.

شپشک آرد آلود چیه؟

شپشک آردآلود در اصل یک نوع حشره است که به خاطر شباهت زیادی که به پنبه دارد به شپشک پنبه ای هم معروف است. این شپشک رفته رفته شروع به تنیدن تار های سفید رنگی به دور خودش میکند که ما دقیقا همین تار ها را میتوانیم با چشم ببینیم.
شپشک آردآلود در سه مرحله زندگی میکند. مرحله اول که بالغ هستند و ما میتوانیم آنها را با چشم ببینیم، مرحله دوم نابالغ هستند و با چشم قابل رویت نیستند و مرحله سوم که تخم گذاری شده اند. ما برای اینکه بتوانیم شپشک آردآلود را از بین ببریم باید از سموم حشره کش و شپشک کش استفاده کنیم

دلایل اصلی به وجود آمدن شپشک آردآلود چیست؟

شپشک آردآلود در محیط هایی که نور کم باشد،گردش هوا پایین باشد و رطوبت بالا باشد به وجود می آیند. به همین خاطر هم شپشک ها بیشتر در قسمت های زیرین برگ ها که نور محیط کمتر است استقرار پیدا میکنند و همینطور در فصل پاییز و زمستان که گردش هوا در گلخانه ها و منازل پایینتر است و رطوبت در محیط های بسته افزایش پیدا میکند، سرعت رشد و تکثیرشان افزایش پیدا میکند
شپشک آرد آلود

شپشک آرد آلود چیکار میکند؟

این نوع شپشک از شیره داخل آوند گیاه و برگ ها تغذیه میکند و به همین خاطر معمولا در محل اتصال ساقه به برگ ها و یا زیر برگ های ساکولنت ها قرار میگیرند و سرعت رشد و تکثیرشان در این نقاط بسیار بالا است. شپشک آرد آلود بعد از تغذیه از شیره گیاه سرعت رشدش افزایش پیدا میکند و کم کم گیاه ضعیفتر میشود و بعد از مدتی میتواند تمام گیاه را از بین ببرد.

شپشک آردآلود سرایت میکند؟

اگر متوجه شپشک آرد آلود شده اید،خیلی سریع گیاهتان را از سایر گیاهان دور کنید چون ممکن است خیلی زود به بقیه گیاهان هم سرایت کند و آن ها را هم درگیر این آفت کند.

از بین بردن شپشک

برای از بین بردن شپشک آرد آلود میتوانید از سموم کنفیدور،دیازینون و کلرپیریفیوس استفاده کنید. به دلیل اینکه شپشک ها از آوند و شیره گیاه تغذیه میکنند، بهتر است از کنفیدور برای اینکار استفاده شود. کنفیدور قابلیت نفوذ به آوند گیاه را دارد و به راحتی بعد از تغذیه شپشک ها از آوند گیاه میتواند همه شپشک ها را از بین ببرد. شما میتوانید از سم کنفیدور هم به صورت آبیاری و هم به صورت مه پاشی استفاده کنید.اگر میخواهید از سم دیازینون و کلرپیریفیوس برای از بین بردن شپشک آرد آلود استفاده کنید، فقط به صورت مه پاشی به روی همه قسمت های گیاه این کار را انجام دهید.
شپشک آردآلود

برای از بین بردن شپشک آرد آلود چندبار از سموم استفاده کنید؟

برای اینکه بتوانید این آفت را از گیاهانتان ریشه کن کنید، باید سه بار به فاصله هر ده روز از این سم استفاده کنید. در مرحله اول تمام شپشک های بالغ را که با چشم قابل رویت هستند از بین میبرید،در مرحله دوم شپشک های نابالغ از بین میروند و در مرحله سوم تمام شپشک هایی که تخم گذاری شده بودند از بین میروند

شپشک ها را میتوان با استفاده از قارچکش از بین برد؟

نکته ای که در رابطه با شپشک وجود دارد این است که شپشک ها تفاوت زیادی با قارچ ها دارند و به هیچ عنوان با استفاده از قارچکش ها نمیتوان آن ها را از بین برد.

بهتون پیشنهاد میکنیم حتما ویدیو مربوط به شپشک آرد آلود را از گلخانه شهریارکاکتی مشاهد کنید

ممنون از اینکه برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید.
پیروز و موفق باشید
منبع: مجموعه شهریارکاکتی
کپی با ذکر منبع مجاز میباشد

نوشته های مشابه