آموزش جانبی

فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت

فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت

در این مقاله میخواهیم در رابطه با فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت با شما صحبت کنیم.
متاسفانه در سال های اخیر،خانه های ویلایی تبدیل به خانه های آپارتمانی شده اند و همین خانه های آپارتمانی هم با گذر زمان در حال کوچکتر شدن هستند. یکی از مشکلات علاقه مندان به گل و گیاه، نداشتن باغچه و یا حیاط برای نگهداری گل و گیاه است در حالی که اگر از فواید نگهداری کاکتوس ها و ساکولنت ها با خبر باشند لحظه ای برای خرید آن ها دریغ نمیکنند. یکی از مزیت های کاکتوس ها وساکولنت ها سایزبندی آن ها است که میتوان آن ها را در سایزبندی های بسیار کوچک تهیه کرد و در فضا های کوچک آپارتمان ها قرار داد. از دیگر مزایای کاکتوس ها میتوان به سن بالای آن ها در سایز های بسیار کوچک اشاره کرد که میتواند به نسبت گل های آپارتمانی مقاومت بالاتری در برابر آفات و بیماری ها داشته باشد

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که چرا باید کاکتوس و ساکولنت بخریم؟
خرید کاکتوس و ساکولنت و نگهداری از آن ها چه اثرات مثبتی میتواند داشته باشد؟

حالا میخواهیم به تعدادی از فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت و همچنین دلایل خرید کاکتوس و ساکولنت به شما توضیح دهیم.

فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت

1- تهویه طبیعی هوای محیط، اولین مورد از فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت

کاکتوس ها و ساکولنت ها در طول روز به طور طبیعی اکسیژن تولید میکنند و طبق تحقیقات به عمل آمده توسط محققان هلندی، برخی از گونه های کاکتوس در طول شبانه روز در حال تولید اکسیژن هستند که میتواند به تهویه هوای تازه در محیط و رساندن اکسیژن تازه به بدن انسان ها بسیار مفید باشد.

2-تبدیل حال روحی منفی به حال روحی مثبت:

نتایج تحقیقات رفتارشناسی و روانشناسی ثابت کرده که انسان با نگاه کردن به کاکتوس ها و ساکولنت ها و لذت بردن از شادابی، رنگ و بوی آن ها میتواند از یک حالت آنرمال و منفی به یک حالت نرمال و مثبت تبدیل شود. در اصل نگهداری از کاکتوس و ساکولنت ها در گذر زمان میتواند سبب تعدیل رفتار انسان در طول شبانه روز شده و هربار نگاه کردن به گیاهان میتواند سبب ایجاد یک اتصال عصبی مثبت در انسان ها شود.

3-افزایش خلاقیت و شادابی:

حضور کاکتوس ها و ساکولنت ها در محیط میتواند باعث کاهش خستگی و همینطور افزایش شادابی و خلاقیت در انسان ها شود که میتوان این موضوع را در افرادی که با گل و گیاه ارتباط بیشتری دارند، مشاهده کرد.

4-بهبود ویژگی های فردی کودکان:

نتایج تحقیقات ثابت کرده که کودکانی که در طول روز با گل و گیاه در ارتباط هستند نسبت به کودکانی که هیچ ارتباطی به گل و گیاه ندارند،درصد یادگیری بالاتری دارندو همچنین دارای تمرکز بالاتر،ارتباط قوی تر با محیط،شادابی بیشتر و خلاقیت بیشتری هستند.

5- ایجاد روحیه مثبت در بیماران

طبق تحقیقاتی که محققان آمریکایی در سال 2005 در رابطه با ارتباط میان گیاهان و بیماران انجام دادند، این نتیجه حاصل شد که بیمارانی که در اتاق خود دارای گل و گیاه هستند دارای درصد بهبود بسیار بالاتری نسبت به بیمارانی هستند که در اتاق خود هیچ گیاهی ندارند.

6-ایجاد رطوبت مناسب در محیط:

کاکتوس ها و ساکولنت ها رطوبت نسبی در محیط تولید میکنند که با توجه به تحقیقات به عمل آمده این رطوبت نسبی در محیط در بلند مدت میتواند در زنده نگداشتن سلول های پوست تاثیر گذار باشد و همینطور شادابی پوست را افزایش دهد.

این 6 موردی که ذکر شد فقط بخشی از فواید نگهداری کاکتوس و ساکولنت هستند. شما با خرید کاکتوس و ساکولنت و مراقبت از آن ها میتوانید حال روحی خودتان و اطرافیانتان را دگرگون کنید و تاثیر زیادی در شادابی،آرامش و سلامت خودتان و اطرافیانتان بگذارید.

همین حالا با خرید کاکتوس و ساکولنت تاثیری مثبت و محسوس در محل کار و زندگی خود حس کنید

ممنون از اینکه برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید.
پیروز و موفق باشید
منبع: مجموعه شهریارکاکتی
کپی با ذکر منبع مجاز میباشد

دیدگاهتان را بنویسید