آموزش, برگ انجیری, گیاهان آپارتمانی

برای رشد سریع برگ انجیری چه کار کنیم؟

برای رشد سریع برگ انجیری چه کار کنیم؟

برای رشد برگ انجیری چه باید کرد؟ آیا بعد از خرید برگ انجیری این گلدان مثل گذشته رشد می‌کند؟ بسیاری از کسانی که گلدان طبیعی تهیه می‌کنند، بعد از مدتی با گیاه ژولیده روبرو می‌شوند که هیچ رشدی ندارد و کندی بالا می‌رود. در این مواقع باید چکار کرد؟ اگرچه توصیه ما این است که برای رشد سریع برگ انجیری همزمان با خرید آن، کود مخصوص را هم تهیه کنید، اما ممکن است فراموش کنید. شهریارکاکتی از جمله فروشگاه‌هایی است که در کنار فروش گلدان، توصیه‌های مراقبت از گیاه آپارتمانی را نیز ارائه می‌دهد. رشد سریع برگ انجیری از جمله سوالات بسیاری از مشتریان است که با ارائه کود و خاک مناسب تا حدودی برطرف می‌شود.

برای اینکه این گیاه طبیعی به همان شکلی که در گلخانه پرورش داده می‌شود، در خانه شما رشد کند، باید به نکات و توصیه‌های زیر توجه داشته باشید:

حتما بخوانید: شرایط نگهداری کراسولا خرفه ای و درختی به طور کامل

گلدان مناسب برای رشد سریع برگ انجیری

انتخاب گلدان مناسب برگ انجیری

آیا می‌دانستید وقتی گلدان برگ انجیری کوچک باشد، فضای زیادی برای بیشتر شدن ریشه باقی نمی‌ماند. در نتیجه گیاه قدرت زیادی برای جذب مواد مغذی خاک و رطوبت را ندارد و رشد نمی‌کند. وقتی در اولین اقدام برای رشد سریع برگ انجیری از یک گلدان مناسب استفاده می‌کنید، فرصت بیشتری به گیاه می‌دهید تا رشد کند و بزرگتر شود.

بدون اینکه به ریشه برگ انجیری (مونسترا) آسیب وارد کنید، آن را از گلدان کوچک خارج کنید و در گلدان بزرگتر بکارید.

گلدانی که برای گیاهان آپارتمانی استفاده می‌کنید، باید 2 ویژگی داشته باشند:

  • داشتن سوراخ زهکشی برای خروج آب اضافه از گلدان ضرورت دارد.
  • برای جلوگیری از مسدود شدن خاک در سوراخ‌های زهکشی، چند سنگ یا شن در ته گلدان قرار دهید.

آبیاری کامل و منظم

رطوبت خاک یکی دیگر از راه‌ها برای رشد سریع مونستراست. آب وسیله‌ای است که مواد مغذی را از خاک به سمت ریشه می‌رساند. وقتی به این گیاه آب می‌دهید، باید مطمئن شوید که آب به تمامی قسمت‌های خاک در گلدان می‌رسد. پس ریشه باید به طور کامل رطوبت دریافت کند.

قسمت‌هایی از ریشه که خشک شده باشد، مانع از رسیدن آب به سایر قسمت‌های گیاه می‌شود. در این مواقع باید گیاه را از داخل خاک بیرون بکشید و قسمت‌های خشک شده ریشه را برش بزنید. سپس دوباره آن را وارد خاک کنید. 75 درصد از آب باید ارتفاع گیاه را بپوشانید و به همین دلیل ریشه هم باید قدرت مکش آن را داشته باشد تا گیاه شما تر و تازه بماند.

زمان آب دادن به برگ انجیری باید با آرامش این کار را کنید و منظر بمانید تا مقداری آب از ته گلدان خارج شود. در واقع خروج آب از ته گلدان به این معناست که خاک آن به اندازه کافی رطوبت دریافت کرده است.

برای اینکه گلدان به خوبی آب را دریافت کنید، در داخل خاک و در اطراف مونسترا حفره‌های کوچکی را ایجاد کنید. سپس پای گلدان آب بریزید. این حفره‌ها باعث می‌شوند تا آب سریع‌تر به گیاه برسد.

حتما بخوانید:  بریدن برگ بابا آدم و آسیبهای این گیاه

تصفیه سالانه خاک گلدان

یکی از راه‌های رشد سریع‌تر برگ انجیریتصفیه کردن خاک است که باید در اوایل بهار انجام شود. وقتی خاک قبلی گلدان را عوض می‌کند، گیاه با مواد مغذی جدید روبرو می‌شود که فرصت بیشتری برای رشد پیدا می‌کند. خاکی که برای مونسترا نیاز دارد، باید هوادهی عالی داشته باشد و بتواند آب را در خود نگه دارد و در عین حال به سرعت تخلیه شود.

برخی به اشتباه فقط از شن ریز استفاده می‌کنند تا همین ویژگی‌ها را برای گیاه آپارتمانی خود فراهم کنند. در حالی شن نمی‌تواند مواد مغذی مورد نیاز ریشه را برآورده کند. در عین حال باید زمان تعویض خاک، همه آن را از ریشه جدا نکنید و آن را نتکانید. خاک گلدان برگ انجیری باید حاوی خاک کمپوست باشد. استفاده از کود حیوانی به مقدار کم در لابه‌لای خاک می‌تواند به رشد سریع‌تر آن کمک زیادی کند. اما از آنجا که ممکن است در مقدار آن زیاده‌روی کنید، به برگ انجیری آسیب می‌رساند. در این مواقع باید از فروشگاهی که گلدان را خریداری کرده‌اید، مقداری خاک مخصوص گلدان تهیه کنید.

در شهریارکاکتی با توجه به اندازه گیاه آپارتمانی به شما کود و خاک داده می‌شود. کود آلی بیست بیست هم در باطراوت ماندن گیاه شما تاثیر زیادی دارد. برای این کار باید کود با مقدار زیادی آب ترکیب شود و همین که خاک گلدان خشک شد، آن را پای گیاه بریزید.

چرخاندن گلدان برای رشد سریع برگ انجیری

تأمین نور برگ انجیری

برای رشد سریع مونسترا باید نور طبیعی آن را تأمین کنید که در فتوسنتز تاثیر زیادی دارد. اگرچه نباید این گلدان را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید، اما گذاشتن آن در گوشه‌ای از خانه که دسترسی به نور نداشته باشد، توصیه نمی‌شود.

برای تامین نور طبیعی این گیاه آپارتمانی به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

  • روشنایی و مدت زمان نور را به حداکثر برسانید. اما این نور باید در پشت شیشه و به شکل غیرمستقیم باشد.
  • ساعاتی که گلدان باید در برابر نور آفتاب قرار بگیرد، در ساعات اول صبح یا اواخر عصر است که نور شدت ندارد و باعث سوختگی و زرد گیاه نشود. یک علت زرد شدن برگ انجیری نور مستقیم آفتاب سوزان است.
  • مدام گلدان را بچرخانید و در طی روز قسمت‌های مختلف مونسترا را در مقابل آفتاب قرار دهید تا همه برگ‌های آن نور را دریافت کند.

آیا برای رشد سریع برگ انجیری از کود استفاده کنیم؟

کارشناسان ما در شهریارکاکتی توصیه می‌کنند بدون دریافت مشاوره از افراد متخصص، از هر کودی استفاده نکنید. ممکن است یک کود برای برخی از گیاهان جواب بدهد و رشد سریع‌تری داشته باشند، اما به محض اینکه آن را پای مونسترا بریزید، برگ‌ها زرد و خشک شود.

همچنین مقدار استفاده از کود و ایجاد فاصله زمانی برای استفاده از این ماده اهمیت زیادی دارد. ما در شهریار کاکتی ضمن فروش گلدان‌هایی با خاک مغذی، توصیه‌های لازم برای نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی را نیز به شما ارائه می‌دهیم.

 رشد سریع برگ انجیری

در آخر

نگهداری از گیاهانی مثل برگ انجیری کار سختی نیست و به کمی مراقبت و توجه نیاز دارد. تأمین خاک مغذی، آب کافی، زهکشی گلدان، نور طبیعی و استفاده از کود مناسب از جمله نکاتی است که برای رشد سریع برگ انجیری به آن نیاز دارید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید