زاموفیلیا, گیاهان آپارتمانی

ساده ترین راه های رشد سریع زاموفیلیا

ساده ترین راه های رشد سریع زاموفیلیا

زاموفیلیا یک گل زیبا، جذاب و سرسبز است که در مناطق گرمسیری رشد می می کند. زاموفیلیا را با نام زوزو، نخل آرویید و حتی با نام درخت ثروت می شناسند. داشتن گیاه زاموفیلیا با برگ های پرپشت، براق و سبز در پذیرایی، اتاق خواب و حتی دفترکار یک حس خوب و سرشار از انرژی مثبت را به شما منتقل می دهد.

در این مقاله را های رشد سریع زاموفیلیا را بررسی می کنیم.

رشد سریع زاموفیلیا با خاک خوب

از مهمترین عواملی که موجب رشد تمام گیاهان از جمله زاموفیلیا می شود خاک خوب است. به همین علت برای داشتن گیاه پربرگ، زاموفیلیای خود را در یک گلدان با خاک مناسب و زهکشی خوب بکارید. معمولا خاک کاکتوس برای رشد زاموفیلیا مناسب و یک خاک غنی است.

حتی بعد از خرید زاموفیلیا باز هم به خاک مناسب نیاز دارید. در شهریاکاکتی سعی می شود از بهترین خاک استفاده شود که تا مدت‌ها به تعویض نیاز ندارد.

رطوبت مناسب

گیاه زاموفیلیا برای رشد مناسب به رطوبت بالای خاک وابسته نیست. اما آبپاشی روزانه با آب بدون کلر یک روش مناسب برای حفط رطوبت خاک و رشد صحیح گیاه است.

ساده ترین راه های رشد سریع زاموفیلیا

احیا زاموفیلیا با نور کافی

گیاه زاموفیلیا می تواند نور کم را تحمل نموده و حتی در سایه هم رشد کند. اگرچه زمانی که در مقابل نور روشن و غیر مستقیم رشد می کند، بهترین عملکرد را دارد. برای رشد سریع زاموفیلیا آن را دریک پنجره رو به شرق یا شمال که نور صبحگاهی دارد قرار دهید. لازم به ذکر است که نور زیاد خورشید می تواند لکه های قهوه ای روی برگ های گیاه شما ایجاد کند.

حتما بخوانید: علت رشد نکردن زاموفیلیا چیست؟

رشد سریع زاموفیلیا با آسپرین

برای رشد سریع زاموفیلیا از قرص آسپرین استفاده کنید. از آنجایی که آسپرین دارای اسید سالیسیلیک است منجر به رشد سریع این گل زیبا و سبز می شود.  برای این کار حتما قرص آسپرین را رقیق کنید. به این نکته دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد زاموفیلیا ممکن است منجر به آسیب دیدن آن شود.

رشد سریع با قرص ال دی

قرص ال دی دارای هورمون استروژن و پروژسترون می باشد. این هورمون ها تاثیر به سزایی در رشد و تقویت زاموفیلیا دارد.

رشد زاموفیلیا با آفت کشی آن

آفت هایی مانند کنه، شپشک و کنه از شیره گیاه و مواد مغذی آن تغذیه می کنند و مانع از رشد زاموفیلیا می شوند. اگر شماتمام شرایط مناسب د برای رشد گیاه را رعایت کرده اید، اما به خوبی رشدنکرده است حتما آن را از نظر افات و شپشک بررسی کنید.

ساده ترین راه های رشد سریع زاموفیلیا

استفاده از کود پتاس

از دیگر مواردی که منجر به رشد سریع زاموفیلیا می شود استفاده از کود گیاهان آپارتمانی مانند کود پتاس است. استفاده از پتاسیم  یا همان پتاس نه تنها به رشد گیاه کمک می کند بلکه منجر به افزایش ایمنی و مقاومت آن می شود ترکیب کردن پتاس با فسفر نیز رشد زاموفیلیا را چندین برابر خواهد کرد.

رشد سریع گیاه زاموفیلیا با کود آهن

از دیگر کودهایی که موجب سبز شدن گیاه تقویت و رشد سریع آن می شود کود آهن است. استفاده از آهن موجب بلند شدن ساقه ها، پر شدن برگ ها، سبز شدن آن ها و … می شود.

رشد سریع زاموفیلیا با کود فسفر

استفاده از کود فسفر از دیگر راه ها برای رشد مناسب زاموفیلیا است. به علت ریزوم دار بودن این گل جذاب، کود فسفر منجر به افزایش ریشه دهی و رشد گل و پر شدن برگ های آن می شود. در واقع با افزایش رشد ریزوم در خاک، پاجوش های ایجاد شده در کنار ساقه بیشتر خواهند شد.

رشد سریع زاموفیلیا با کود نیتروژن

از دیگر کودهای که منجر به افزایش رشد گیاه زاموفیلیا می شود کود نیتروژن است. این کود کمک بسیار خوبی برای سبزشدن گل است. موجب افزایش رشد طولی گیاه و همچنین تعداد بالای برگ های آن می شود.

رابطه آبیاری مناسب با سرعت رشد

همان طور که گفتیم زاموفیلیا برای رشد خوب و سریع نیاز به خاک مرطوب دارد اما به این معنی نیست که قبل از خشک شدن خاک مجددا عملیات آبیاری انجام شود. بهتر است آبیاری گیاه را زمانی انجام دهید که خاک کاملا خشک شده باشد. توجه کنید که زیر گلدان سوراخ بوده و آب اضافه خارج شود.

حتما بخوانید:  فواید زاموفیلیا: از تصفیه هوا تا کاهش استرس

هرس زاموفیلیا و رشد سریع آن

هرس گیاه زاموفیلیا از دیگر روش ها برای رشد سریع آن است. هرس به موقع و جدا کردن قسمت های مرده و زرد گیاه موجب رشد قسمت های جدید آن می شود.

گلدان با اندازه و سایز مناسب

گلدان مناسب با ابعاد استاندارد از دیگر روش ها برای رشد زاموفیلیا است. گلدان کوچک و بزرگ تر از سایز زاموفیلیا موجب رشد کند گیاه می شود.

عشق ورزیدن به زاموفیلیا

تمام گیاهان از جمله از زاموفیلیا برای رشد سریع نیاز به عشق و توجه دارند. در واقع این گیاه برای رشد فقط نیازمند نور و آب و خاک کافی نیست.  لازم است با زاموفیلیا صحبت کنید، برایش موسیقی آرام پخش کنید. این گیاه قدردانی از شما را بابت عشقی که دریافت می کند با رشد سریع نشان می دهد.

تکثیر زاموفیلیا

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد برخی از کودها منجر به افزایش رشد گیاه زاموفیلیا می شود اما در کنار این موارد تکثیر و قلمه زنی این گل نیز تاثیر به سزایی در رشد آن دارد.

مراحل تکثیر زاموفیلیا از طریق برگ

  • چند برگ سبز و شاداب گیاه را با تیغ تمیز و استریل ببرید.
  • ساقه را کوتاه نموده و از قسمت پایین آن را در خاک پیت ماس قرار دهید.
  • در ادامه برای رشد سریع برگ و ریزوم دار شدن آن ها در خاک، روی ظرف را با پلاستیک پوشانده و محیط گلخانه ای را برای آن فراهم نمایید.
  • بر روی پلاستیک سوراخ های کوچک و ریزی ایجاد نموده و راهی برای ورد هوا و نفس کشیدن گیاه ایجاد کنید.
  • سطح پیت ماوس را با فاصله مناسب ( یک روز در میان) مرطوب نمایید.
  • بعد از رشد عادی و صحیح این گیاه و ریزوم دار شدن آن زاموفیلیا را درون گلدان مناسب قرار دهید.

نتیجه گیری

زاموفیلیا برای رشد سریع نیاز به کود مناسب، آبیاری صحیح و به موقع، نور و دمای کافی و …. دارد. اگر به دنبال فروشگاهی هستید که بهترین گیاه زاموفیلیا بر برگ های پرپشت را برای فروش ارائه دهد ما شهریارکاکتی را معرفی می کنیم. در واقع مجموعه شهریار کاکتی در زمینه فروش انواع گیاهان آپارتمانی فعالیت می کند.

این فروشگاه تمام گل و گیاهان آپارتمانی را با شرایط نگهداری در محیط خانه پرورش می دهد. به همین علت بعد از خرید و جابه جایی محیط، پژمرده و زرد نمی شوند. از آنجایی که گیاهان برای رشد به کوددهی نیاز دارند در این فروشگاه می توانید کود مخصوص گیاه آپارتمانی خود از جمله کود مناسب برای رشد سریع زاموفیلیا را خریداری نمایید و از رشد و جوانه زدن آن لذت ببرید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید